Przejdź do głównej zawartości

Bogini Pół Lew Pół Człowiek z Indii

Istnieje Indyjska Bogini, która ma głowę lwa i ciało kobiety. Na imię ma Prathyangira Devi, Atharvana Bhadrakali, Narasimha Devi, a w Śatkizmie jest Ona Siddhilakszmi - formą Guhya Kali. Jest ona połączeniem niszczycielskiej mocy Śiwy i Śiakti. Połączenie to reprezentuje równowagę między dobrem, a złem.

Pratyangira jest często porównywana do Sekhmet jako, że obie mają lwią głowę, obie mają węże, aurę przypominającą ogień oraz obie są Boginiami wojowników.

Z pojawieniem się Jej związane są dwie historie. 

1. W Markandeya Puranie i Sziwa Puranie napisane jest, że na początku treta-jugi Pan Narasimha deva, awatar Wisznu, zabił króla Hiranyakasipu (w tradycji Gaudija Huranyakasipu był demonem i przeciwnikiem Bogów) rozrywając go na kawałki, z jego wnętrzności zrobił sobie girlandę i wypił jego krew. Z powodu gniewu na Hiranyakasipu i jego krwi, Pan Narasimha upił się wściekłością i nikt nie był wstanie go uspokoić. Widząc to Śiwa zstąpił w postaci pół ptaka pół człowieka (Szarabhadry), ale widząc to Narasimha sworzył Gandaberundę, dwugłowego ptaka, aby walczył z Śiwą. Śiakti widząc to pojawiła się jako Pratyangira i ryknęła na obie Istoty. Tak wystraszyła Ich oboje, że zaprzestali walki. Według tych Puran Pratyangira miała połączoną moc Wisznu, Śiwy i Śakti, wynikiem czego była potężniejsza od nich wszystkich.

2. Inna wersja mówi o dwóch Riszich z starożytnych czasów, Pratyangira i Angiras, którzy w czasie medytacji odkryli Prathyangira Devi. Bogini uprzywilejowała Riszich przyjmując ich imiona jako swoje. 

Prati oznacza odwrócenie a Angiras oznacza atak. Zatem imię Pratyangira oznacza odwrócenie wszelkich ataków gł. czarnej magii, jako Atharvana Bhadrakali Boginię rządzącą Atharva Veda, pismach zawierającą zaklęcia lecznicze.

Pratyangira jest również Boginią wojowników armii Lality Tripura Sundari zw. Śiakti Sesa. Adi Parasakthi w czasie wojny między nią a Bhandasura, ofiarował pewien dar, a mianowicie, jeśli Pratyagira ofiaruje ochronę to, ona będzie niezwyciężona i żaden Bóg, nawet sam Adi Parasakthi nie będzie mógł jej pokonać. Bogini Pratyangira daje swoim wielbicielom niezwyciężoność i pewne zwycięstwo. Jest opisywana jako Tą którą należy czcić jako ostateczną Boginię. Jest także Tą która karze każdego kto praktykuje Adharmę (łamie prawa Boskie). Kiedy potrząsa grzywą to rozrzuca gwiazdy. 

Wygląd Pratyangiry jest przerażający, ma ciemną karnację i lwią głowę z zaczerwienionymi oczami. Dosiada również lwa, nosi czarne  szaty i nosi girlandę z ludzkich czaszek, jej włosy są spięte. Trzyma trójząb, węża w kształcie pętli, bębenek ręczny i czaszkę. Ma cztery ręce. 

Pratyangiri jest klasyfikowana jako Shanta (spokój), Ugra (gniewna), Prachanda (przerażająca), Ghora (Straszna) i Teevra (okrutna). Jej wielbienie jest zabronione osobą, którzy mają w imieniu bhakti. Wielbienie Boginie może odbywać się jedynie pod przewodnictwem Gury biegle obeznanym w tantrze. 

Powyżej jantra Pratyangiri Devi



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Understanding the Proces of Creation cz.1

 Jest to luźne tłumaczenie z "Understanding the Proces of Creation" Książki: African Religion vol.1 : ANunian Theolog, s.47-51 napisane przez Dr. Muata Ashy Cz.1 tłumaczenia.  W mitologii starożytnego Egiptu istniało kilka systemów "Boga Wysokiego". Najwyższy Bóg oznacza najwyższego Boga lub też Boginię który jest w konkretnym systemie teologicznym uważany za pierwotne Bóstwo z którego emanowali wszyscy inni Bogowie jako siły kosmiczne. Tak więc Ozyrys który jest znany jako Pa Neter lub Bóg (Bóg Najwyższy), Stworzenie składa się z sił kosmicznych pochodzących od Ozyrysa. Siły kosmiczne to neters lub bogowie i boginie.  Ważne jest, aby zrozumieć że Wysocy Bogowie i Boginie, a także Egipskie Trójcy wywodzą się z tej samej transcendentalnej Najwyższej Istoty która nie ma imienia ani formy ale była nazywana Neter Neteri (Neter nad Neters - lub Istota Najwyższa nad wszystkicmi bogami i boginiami) i Neb-er-tc...

Bogini Sekhmet - Psycho-spirytualne doświadczenie Piątej Drogi cz.2

 Bogini Sekhmet z tej książki  Jestem Tym, który Zna Drogę do Wejścia i Wyjścia.  Ta Książka jest wprowadzeniem do Piątej Drogi - Drogi Pięciu Ciał tak jak było w Egipcie ale równnież została zmieszana wiedzą nową ze starą - Otwarciem Piątej Drogi.  Ta Książka Służy Celom Sekhmet i Ludzi.  Spełnia potrzeby Zwielokrotnienia Obrazów Sekhmet.  Cały Czas jest to dla Mnie nic więcej Jak Machnięcie kocim Ogonem. Ale Teraz Jest Czas na Tą Pracę.  W Noc nazywaną Sekhmet, Wszyscy Ludzie Śnią Ten Sam Sen. Więc, jak myślisz czy oni otworzą swoje Oczy również? Kot został wypuszczony z Worka! LUDZIE MUSZĄ TERAZ POPRZEĆ NOWĄ ŚWIĄTYNIE SEKHMET: PIĄTEJ DROGI. Wtedy wielkość która była kiedyś stanie się wielkością teraz, nie ta sama, ale powinna być i musi być! Sekhmet Pobłogosławiła tą Pracę. Droga pięciu ciał  Zgodnie z starożytną tradycją, której różne zniekształcone wersje są częścią wielu systemów religijnych, duchowych, magiczny...

Understanding the Proces of Creation cz.2

Tłumaczenie z "Understanding the Proces of Creation" Książki: African Religion vol.1: ANunian Theolog, s.47-51 napisane przez Dr. Muata Ashy, część 2 Jednoosobowa Najwyższa, Transcendentalna Istota Pa Neter - Neter Neteru - Nebertcher Niezamanifestowane królestwo poza czasem i przestrzenią - imienia i formy Wysocy Bogowie i Boginie objawiający się jako Trójca: Amun-Ra-Ptah; Ozyrys-Izyda-Horus Z Transcendentalnego, Absolutnego Ducha powstają Wysocy Bogowie i Boginie. Wszyscy bogowie i boginie Enneady emanowali z najbardziej ukrytego i transcendentalnego królestwa. To królestwo jest źródłem wszystkiego  co było i będzie kiedykolwiek oraz jest siłą utrzymującą, która wspiera i utrzymuje stworzenie w każdym momencie.  Kiedy Najwyższa Boskość postanowi zakończyć obecny cykl stworzenie, cały kosmos cofa się z powrotem do najbardziej ukrytej sfery. Ten "koniec" cyklu stworzenia jest często nazywany "powodzią" ...