Przejdź do głównej zawartości

Bogini Pół Lew Pół Człowiek z Indii

Istnieje Indyjska Bogini, która ma głowę lwa i ciało kobiety. Na imię ma Prathyangira Devi, Atharvana Bhadrakali, Narasimha Devi, a w Śatkizmie jest Ona Siddhilakszmi - formą Guhya Kali. Jest ona połączeniem niszczycielskiej mocy Śiwy i Śiakti. Połączenie to reprezentuje równowagę między dobrem, a złem.

Pratyangira jest często porównywana do Sekhmet jako, że obie mają lwią głowę, obie mają węże, aurę przypominającą ogień oraz obie są Boginiami wojowników.

Z pojawieniem się Jej związane są dwie historie. 

1. W Markandeya Puranie i Sziwa Puranie napisane jest, że na początku treta-jugi Pan Narasimha deva, awatar Wisznu, zabił króla Hiranyakasipu (w tradycji Gaudija Huranyakasipu był demonem i przeciwnikiem Bogów) rozrywając go na kawałki, z jego wnętrzności zrobił sobie girlandę i wypił jego krew. Z powodu gniewu na Hiranyakasipu i jego krwi, Pan Narasimha upił się wściekłością i nikt nie był wstanie go uspokoić. Widząc to Śiwa zstąpił w postaci pół ptaka pół człowieka (Szarabhadry), ale widząc to Narasimha sworzył Gandaberundę, dwugłowego ptaka, aby walczył z Śiwą. Śiakti widząc to pojawiła się jako Pratyangira i ryknęła na obie Istoty. Tak wystraszyła Ich oboje, że zaprzestali walki. Według tych Puran Pratyangira miała połączoną moc Wisznu, Śiwy i Śakti, wynikiem czego była potężniejsza od nich wszystkich.

2. Inna wersja mówi o dwóch Riszich z starożytnych czasów, Pratyangira i Angiras, którzy w czasie medytacji odkryli Prathyangira Devi. Bogini uprzywilejowała Riszich przyjmując ich imiona jako swoje. 

Prati oznacza odwrócenie a Angiras oznacza atak. Zatem imię Pratyangira oznacza odwrócenie wszelkich ataków gł. czarnej magii, jako Atharvana Bhadrakali Boginię rządzącą Atharva Veda, pismach zawierającą zaklęcia lecznicze.

Pratyangira jest również Boginią wojowników armii Lality Tripura Sundari zw. Śiakti Sesa. Adi Parasakthi w czasie wojny między nią a Bhandasura, ofiarował pewien dar, a mianowicie, jeśli Pratyagira ofiaruje ochronę to, ona będzie niezwyciężona i żaden Bóg, nawet sam Adi Parasakthi nie będzie mógł jej pokonać. Bogini Pratyangira daje swoim wielbicielom niezwyciężoność i pewne zwycięstwo. Jest opisywana jako Tą którą należy czcić jako ostateczną Boginię. Jest także Tą która karze każdego kto praktykuje Adharmę (łamie prawa Boskie). Kiedy potrząsa grzywą to rozrzuca gwiazdy. 

Wygląd Pratyangiry jest przerażający, ma ciemną karnację i lwią głowę z zaczerwienionymi oczami. Dosiada również lwa, nosi czarne  szaty i nosi girlandę z ludzkich czaszek, jej włosy są spięte. Trzyma trójząb, węża w kształcie pętli, bębenek ręczny i czaszkę. Ma cztery ręce. 

Pratyangiri jest klasyfikowana jako Shanta (spokój), Ugra (gniewna), Prachanda (przerażająca), Ghora (Straszna) i Teevra (okrutna). Jej wielbienie jest zabronione osobą, którzy mają w imieniu bhakti. Wielbienie Boginie może odbywać się jedynie pod przewodnictwem Gury biegle obeznanym w tantrze. 

Powyżej jantra Pratyangiri Devi



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Bogini Sekhmet - Psycho-spirytualne doświadczenie Piątej Drogi

  Wstęp i słowo przestrogi Jest istotne na początku powiedzieć, że ta książka, którą teraz trzymasz może mieć ogromny wpływ na ciebie.  Teraz stoisz w progu drzwi. Jesteś wolną istotą i możesz przejść przez drzwi albo i nie, twoja decyzja. Słowa przestrogi które tobie proponuję, aby wesprzeć ciebie w podjęciu decyzji.  Jeśli zdecydujesz się kontynuować, nieuchronnie doświadczysz wszczepienia do twojego mózgu-umysłu-duchowości obrazu który zwany jest Sekhmet. Staniesz się, przynajmniej w pewnym stopniem uczestnikiem arkan Bogini Sekhmet i pracy piątej drogi.  Otwierając się na Sekhmet, otwierasz się na bezpośrednie doświadczenie tego co przez tysiące lat było nazywane niesamowitymi i duchowymi mocami Boskości oraz Magii. W końcu możliwe jest, że zostaniesz poprowadzony do większego horroru niż jest możliwe wypowiedzenie jak również do nieopisanych rozkoszy. Tak jest zawsze jak ktoś "dostanie się w ręce Żywego Boga". Z

Psycho-spirytualne doświadczenie Piątej Drogi cz.3 - Ciało fizyczne AUFU

 AUFU, jak wspomniano, jest "ciałem fizycznym", z jego mięśniami i kośćmi, krwią i narządami wewnętrznymi, układem gruczołów i systemem nerwowym - ciałem które jest opisywane przez anatomów i fizjologów. Samo w sobie jest rzeczą mechaniczną, maszyną która pomimo całego swojego niesamowitego potencjału jest napędzana przez funkcje mechaniczne, instynkt, popędy biologiczne, doznania i ograniczoną liczbę wyuczonych reakcji i zachowań. Jest obsługiwana przez mózg i układ nerwowy i aby istnieć i żyć potrzebuje w minimalnym zakresie funkcji mózgu oraz bardzo małych rozmiarach. To ciało jest "ludzkie" tylko z racji na jego niepotrzebnie duży i jak na to całkiem zbyt skomplikowany mózg - oraz oczywiście z jego powiązaniem z pozostałymi czteroma subtelniejszymi ciałami oraz duszą. AUFU nie posiada świadomości w jakimkolwiek wyższym sensie tego słowa, a jego funkcjonowanie ma znaczenie jedynie tylko dla umysłu KA, który (bez specjalnej reedukacji) błędnie interpretuje je jako

Understanding the Proces of Creation cz.2

Tłumaczenie z "Understanding the Proces of Creation" Książki: African Religion vol.1: ANunian Theolog, s.47-51 napisane przez Dr. Muata Ashy, część 2 Jednoosobowa Najwyższa, Transcendentalna Istota Pa Neter - Neter Neteru - Nebertcher Niezamanifestowane królestwo poza czasem i przestrzenią - imienia i formy Wysocy Bogowie i Boginie objawiający się jako Trójca: Amun-Ra-Ptah; Ozyrys-Izyda-Horus Z Transcendentalnego, Absolutnego Ducha powstają Wysocy Bogowie i Boginie. Wszyscy bogowie i boginie Enneady emanowali z najbardziej ukrytego i transcendentalnego królestwa. To królestwo jest źródłem wszystkiego  co było i będzie kiedykolwiek oraz jest siłą utrzymującą, która wspiera i utrzymuje stworzenie w każdym momencie.  Kiedy Najwyższa Boskość postanowi zakończyć obecny cykl stworzenie, cały kosmos cofa się z powrotem do najbardziej ukrytej sfery. Ten "koniec" cyklu stworzenia jest często nazywany "powodzią" labo "okresem rozpadu". Zatem Przeznaczenie