Istnieje Indyjska Bogini, która ma głowę lwa i ciało kobiety. Na imię ma Prathyangira Devi, Atharvana Bhadrakali, Narasimha Devi, a w Śatkizmie jest Ona Siddhilakszmi - formą Guhya Kali. Jest ona połączeniem niszczycielskiej mocy Śiwy i Śiakti. Połączenie to reprezentuje równowagę między dobrem, a złem.
Pratyangira jest często porównywana do Sekhmet jako, że obie mają lwią głowę, obie mają węże, aurę przypominającą ogień oraz obie są Boginiami wojowników.
Z pojawieniem się Jej związane są dwie historie.
1. W Markandeya Puranie i Sziwa Puranie napisane jest, że na początku treta-jugi Pan Narasimha deva, awatar Wisznu, zabił króla Hiranyakasipu (w tradycji Gaudija Huranyakasipu był demonem i przeciwnikiem Bogów) rozrywając go na kawałki, z jego wnętrzności zrobił sobie girlandę i wypił jego krew. Z powodu gniewu na Hiranyakasipu i jego krwi, Pan Narasimha upił się wściekłością i nikt nie był wstanie go uspokoić. Widząc to Śiwa zstąpił w postaci pół ptaka pół człowieka (Szarabhadry), ale widząc to Narasimha sworzył Gandaberundę, dwugłowego ptaka, aby walczył z Śiwą. Śiakti widząc to pojawiła się jako Pratyangira i ryknęła na obie Istoty. Tak wystraszyła Ich oboje, że zaprzestali walki. Według tych Puran Pratyangira miała połączoną moc Wisznu, Śiwy i Śakti, wynikiem czego była potężniejsza od nich wszystkich.
2. Inna wersja mówi o dwóch Riszich z starożytnych czasów, Pratyangira i Angiras, którzy w czasie medytacji odkryli Prathyangira Devi. Bogini uprzywilejowała Riszich przyjmując ich imiona jako swoje.
Prati oznacza odwrócenie a Angiras oznacza atak. Zatem imię Pratyangira oznacza odwrócenie wszelkich ataków gł. czarnej magii, jako Atharvana Bhadrakali Boginię rządzącą Atharva Veda, pismach zawierającą zaklęcia lecznicze.
Pratyangira jest również Boginią wojowników armii Lality Tripura Sundari zw. Śiakti Sesa. Adi Parasakthi w czasie wojny między nią a Bhandasura, ofiarował pewien dar, a mianowicie, jeśli Pratyagira ofiaruje ochronę to, ona będzie niezwyciężona i żaden Bóg, nawet sam Adi Parasakthi nie będzie mógł jej pokonać. Bogini Pratyangira daje swoim wielbicielom niezwyciężoność i pewne zwycięstwo. Jest opisywana jako Tą którą należy czcić jako ostateczną Boginię. Jest także Tą która karze każdego kto praktykuje Adharmę (łamie prawa Boskie). Kiedy potrząsa grzywą to rozrzuca gwiazdy.
Wygląd Pratyangiry jest przerażający, ma ciemną karnację i lwią głowę z zaczerwienionymi oczami. Dosiada również lwa, nosi czarne szaty i nosi girlandę z ludzkich czaszek, jej włosy są spięte. Trzyma trójząb, węża w kształcie pętli, bębenek ręczny i czaszkę. Ma cztery ręce.
Pratyangiri jest klasyfikowana jako Shanta (spokój), Ugra (gniewna), Prachanda (przerażająca), Ghora (Straszna) i Teevra (okrutna). Jej wielbienie jest zabronione osobą, którzy mają w imieniu bhakti. Wielbienie Boginie może odbywać się jedynie pod przewodnictwem Gury biegle obeznanym w tantrze.
Powyżej jantra Pratyangiri Devi
Komentarze
Prześlij komentarz