Przejdź do głównej zawartości

Dlaczego Sekhmet

Jestem osobą, która przez paręnaście lat sprawdza różne  drogi rozwoju duchowego. Niestety żadna nie spełniła moich oczekiwań. Na ironie, pomimo że wychowałem się w katolickim kraju, gdzie większość będzie się zarzekać, że wieży w tą religię,  u sporej ilości osób są to tylko słowa, ja nigdy nie praktykowałem tego na serio. Parę razy zastanawiałem się że może jednak spróbować, jednak nigdy do tego nie doszło.  
Dwie rzeczy powodowały taki stan. Pierwsza, moje osobiste doświadczenia powodują, że jestem w pełni przekonany o reinkarnacji, (dokładnie każdy człowiek zależnie od swojej świadomości w czasie opuszczania ciała może otrzymać różne ciało, i wcale nie koniecznie ludzkie czy nawet na tej planecie), drugim powodem było poczucie, że próbują mnie w jakiś sposób oszukać, naciągnąć...  Są hipokrytami, mówią o różnych cnotach, ale w historii kościoła co i rusz pokazywali, że mają gdzieś współczucie, miłosierdzie itp.  
W swojej podróży zajmowałem się zen, Ashtanga jogą, też ich jakąś symbiozą. W jakiś sposób trafiłem na Wisznuizm Bengalski, z którym zostałem prawie 7 lat. Przez większość tego czasu mieszkałem w świątyni. Gdybym miał oceniać na podstawie Bagavad-gity, Śrimad-Bhagavatam, czy Wed, powiedział bym, że jest to bardzo wartościowy ruch. Niestety sam system i stworzenie wielkiej organizacji chyba wyraźnie zaszkodził.. Jakieś półtora roku temu znowu stanąłem na rozdrożu. Z całej przygody wyciągnąłem dużą niechęć do przynależenia do organizacji, bycia członkiem większych grup, czy jakiegokolwiek innego tworu, który by rościł sobie prawa do wstawienia mnie w ramy i narzucania takich, a nie innych sposobów rozwoju, postępowania, norm społecznych czy też etyki.
I tak szukając czegoś ciekawego i poznając inne filozofie, religie itp. natrafiłem na Sekhmet. Boginię kota. Tak jestem kociarzem i zawsze nim byłem. Rodzina opowiadała mi historie ze mną i kotami.Jakoś koty zawsze mnie przyciągały i w drugą stronę ja też mam jakieś naturalne podejście do kotów, ale to już historia na inny post. Nie jest niczym dziwnym, że ta Bogini mnie zaintrygowała. 
Niestety znalezienie na polskojęzycznych stronach czegokolwiek o Niej jest prawie niemożliwe. A to co się znajdzie to zazwyczaj parę zdań. Jest to rażące tym bardziej, że stron anglojęzycznych jest sporo, i co więcej dają odnośniki do literatury, w której można poczytać o Sekhmet. Postanowiłem spróbować wypełnić tą lukę. Nie jestem specjalnym znawcą Egiptu, ale będę się starał tutaj dzielić z wami (jeśli takowi chętni się znajdą) tym co o Niej znajdę. Tak więc zapraszam do wspólnej podróży i próby poznania przedwiecznej Bogini Sekhmet. 

Bogini Sekhem u mnie w domu 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Bogini Sekhmet - Psycho-spirytualne doświadczenie Piątej Drogi

  Wstęp i słowo przestrogi Jest istotne na początku powiedzieć, że ta książka, którą teraz trzymasz może mieć ogromny wpływ na ciebie.  Teraz stoisz w progu drzwi. Jesteś wolną istotą i możesz przejść przez drzwi albo i nie, twoja decyzja. Słowa przestrogi które tobie proponuję, aby wesprzeć ciebie w podjęciu decyzji.  Jeśli zdecydujesz się kontynuować, nieuchronnie doświadczysz wszczepienia do twojego mózgu-umysłu-duchowości obrazu który zwany jest Sekhmet. Staniesz się, przynajmniej w pewnym stopniem uczestnikiem arkan Bogini Sekhmet i pracy piątej drogi.  Otwierając się na Sekhmet, otwierasz się na bezpośrednie doświadczenie tego co przez tysiące lat było nazywane niesamowitymi i duchowymi mocami Boskości oraz Magii. W końcu możliwe jest, że zostaniesz poprowadzony do większego horroru niż jest możliwe wypowiedzenie jak również do nieopisanych rozkoszy. Tak jest zawsze jak ktoś "dostanie się w ręce Żywego Boga". Z

Psycho-spirytualne doświadczenie Piątej Drogi cz.3 - Ciało fizyczne AUFU

 AUFU, jak wspomniano, jest "ciałem fizycznym", z jego mięśniami i kośćmi, krwią i narządami wewnętrznymi, układem gruczołów i systemem nerwowym - ciałem które jest opisywane przez anatomów i fizjologów. Samo w sobie jest rzeczą mechaniczną, maszyną która pomimo całego swojego niesamowitego potencjału jest napędzana przez funkcje mechaniczne, instynkt, popędy biologiczne, doznania i ograniczoną liczbę wyuczonych reakcji i zachowań. Jest obsługiwana przez mózg i układ nerwowy i aby istnieć i żyć potrzebuje w minimalnym zakresie funkcji mózgu oraz bardzo małych rozmiarach. To ciało jest "ludzkie" tylko z racji na jego niepotrzebnie duży i jak na to całkiem zbyt skomplikowany mózg - oraz oczywiście z jego powiązaniem z pozostałymi czteroma subtelniejszymi ciałami oraz duszą. AUFU nie posiada świadomości w jakimkolwiek wyższym sensie tego słowa, a jego funkcjonowanie ma znaczenie jedynie tylko dla umysłu KA, który (bez specjalnej reedukacji) błędnie interpretuje je jako

Understanding the Proces of Creation cz.2

Tłumaczenie z "Understanding the Proces of Creation" Książki: African Religion vol.1: ANunian Theolog, s.47-51 napisane przez Dr. Muata Ashy, część 2 Jednoosobowa Najwyższa, Transcendentalna Istota Pa Neter - Neter Neteru - Nebertcher Niezamanifestowane królestwo poza czasem i przestrzenią - imienia i formy Wysocy Bogowie i Boginie objawiający się jako Trójca: Amun-Ra-Ptah; Ozyrys-Izyda-Horus Z Transcendentalnego, Absolutnego Ducha powstają Wysocy Bogowie i Boginie. Wszyscy bogowie i boginie Enneady emanowali z najbardziej ukrytego i transcendentalnego królestwa. To królestwo jest źródłem wszystkiego  co było i będzie kiedykolwiek oraz jest siłą utrzymującą, która wspiera i utrzymuje stworzenie w każdym momencie.  Kiedy Najwyższa Boskość postanowi zakończyć obecny cykl stworzenie, cały kosmos cofa się z powrotem do najbardziej ukrytej sfery. Ten "koniec" cyklu stworzenia jest często nazywany "powodzią" labo "okresem rozpadu". Zatem Przeznaczenie